Kraj: Moravskoslezský
Obec: Havířov
Zřizovatel:
Statutární město Havířov
Statutární zástupce:
Mgr. Stanislava Gorecká
Sídlo organizace:
Tajovského 1156/1
736 01 Havířov-Podlesí
Tel.: 596 411 026
Fax: 596 411 025
sante@sante-havirov.cz
IČ: 00847470, DIČ: CZ00847470
Bankovní spojení:
Česká spořitelna - 1666000319/0800
Ostatní:
Naše organizace je zapsána v registru
poskytovatelů sociálních služeb
Kompletní kontaktní údaje naleznete zde
Obec: Havířov
Zřizovatel:
Statutární město Havířov
Statutární zástupce:
Mgr. Stanislava Gorecká
Sídlo organizace:
Tajovského 1156/1
736 01 Havířov-Podlesí
Tel.: 596 411 026
Fax: 596 411 025
sante@sante-havirov.cz
IČ: 00847470, DIČ: CZ00847470
Bankovní spojení:
Česká spořitelna - 1666000319/0800
Ostatní:
Naše organizace je zapsána v registru
poskytovatelů sociálních služeb
Kompletní kontaktní údaje naleznete zde
Fulltextové vyhledávání
SANTÉ HAVÍŘOV
Posláním příspěvkové organizace SANTÉ - centrum ambulantních a pobytových sociálních služeb je poskytování kvalitních sociálních služeb lidem s mentálním postižením tak, aby mohli i při jejich užívání vést co nejsamostatnější život.Informujeme zájemce o možnosti využití denních sociálních služeb v Denním stacionáři na ul. Čelakovského, ve středisku MIKADO na ulici Tajovského a ve Stacionáři Lipová na ulici Lipová.
PODPOŘTE NÁS!

Podpořte nás nakupováním na svých oblíbených e-shopech!
Věděli jste, že nyní můžete naší organizaci pomoct i obyčejným nákupen na internetu? Přidali jsme se do projektu GIVT, který podporuje neziskové organizace a sportovní kluby. Stačí, když nákupy, které děláte běžně, provedete přes portál GIVT. Část peněz z Vaší útraty bude darována nám! Je to opravdu jednoduché, zabere Vám to jen několik vteřin vašeho času. A co je nejdůležitější, při nákupu nezaplatíte nic navíc.
Partneři Santé Havířov
Chráněné bydlení

Kontakty:
Vedoucí střediska:
Mgr. Marek Záruba
Tel.: 596 813 176
e-mail: chb@sante-havirov.cz
Sociální pracovnice:
Kateřina Povolná, DiS.
Tel.: 596 813 176, 737 077 789
e-mail: socpracchb@sante-havirov.cz
Úřední hodiny sociální pracovnice:
Pondělí, středa - 830 – 1700 hodin
Úterý, čtvrtek - 800 – 1630 hodin
Pátek - 700 – 1530 hodin
Nepřetržitý provoz.
Poslání:
Posláním střediska Chráněné bydlení v Havířově je poskytovat dospělým osobám s mentálním případně kombinovaným postižením, takovou podporu při bydlení, aby se jejich život přibližoval běžnému způsobu života vrstevníků.
Cíl služby:
Dosáhnout co největší soběstačnost klienta a co nejmenší závislost na sociální službě.
Dílčí cíle:
• Podpoříme klienta, aby zvládnul základní dovednosti a návyky péče o sebe sama s co nejmenší mírou podpory.
• Podpoříme klienta, aby zvládnul sám základní dovednosti v péči o domácnost a nejbližší okolí.
• Podpoříme klienta, aby zvládnul komunikovat s okolím, vyjádřit svůj postoj, přání a potřeby.
• Podpoříme klienta, aby zvládnul využívat veřejné služby v jeho okolí a zapojit se do života běžné komunity.
• Podpoříme klienta při získávání pracovního uplatnění.
Zásady služby:
• Individuální přístup – rozsah poskytované péče vychází ze skutečných individuálních potřeb klienta.
• Týmový způsob práce - služba je poskytována jednotným přístupem celého týmu zaměstnanců.
• Partnerský přístup - zaměstnanci vnímají klienta jako rovnocenného partnera, respektují jeho názory a postoje.
• Přiměřené riziko – zasahujeme do jednání klienta za účelem ochrany jeho zdraví pouze v takových případech, kdy vyhodnotíme rizika spojená s jeho činností jako nepřiměřená.
Cílová skupina:
Osoby ve věku od 19 let s mentálním, případně kombinovaným postižením.
Odmítnout uzavřít smlouvu o poskytování sociálních služeb (dále jen „smlouva“) můžeme pouze, pokud:
• osoba žádá o službu, kterou neposkytujeme,
• nemáme dostatečnou kapacitu,
• zdravotní stav osoby vyžaduje stálou péči ve zdravotnickém zařízení,
• osobě byla vypovězena v době kratší než 6 měsíců smlouva o poskytnutí naší sociální služby z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy.
Kapacita a rozsah služby:
28 klientů v nepřetržitém provozu.
Místo poskytování sociální služby:
Zařízení Chráněné bydlení je začleněno do obytného domu na ul. Nerudova v centru města, kde je využívána část přízemí a 1. patra. K dispozici jsou jedno a dvoulůžkové pokoje, společná sociální zařízení, jídelna, společenský pokoj, prádelna a zahrada s částečně zastřešenou terasou. Přízemí budovy je bezbariérové. Dále služba poskytuje ubytování v bytových jednotkách na ulici Nerudova 351/12 (3+1), Pavlovova 584/4 (3+1) a Pavlovova 587/10 (2+1).
Výhodná poloha zajišťuje dostupnost veřejných služeb, dobré autobusové spojení do všech částí města i do okolních obcí.
Služba zahrnuje tyto základní činnosti:
Poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy.
V Chráněném bydlení je klientům poskytována strava dle Ceníku za poskytované služby.
Podporujeme klienty při samostatné přípravě jídel, přípravě surovin, servírování.
Poskytnutí ubytování.
V Chráněném bydlení je klientům poskytováno ubytování dle Ceníku za poskytované služby, základní vybavení pokoje, vybavená kuchyň, sociální zařízení. V rámci dodržování soukromí je podporujeme v uzamykání pokoje, zajištění svých osobních věcí a uzavírání oken.
Zajišťujeme praní, žehlení a drobné opravy prádla, případně v této činnosti klientům poskytujeme podporu.
Pomoc při zajištění chodu domácnosti.
Podporujeme klienty při získávání dovedností k obsluze elektrospotřebičů, umývání kuchyňského náčiní a nádobí, úklidu pokojů a společných prostor, zalévání květin, práci na zahradě, výměně lůžkovin.
Podporujeme klienty v plánování financí, rozvržení příjmů, nakládání s hotovostí a nákupy.
Pomoc při osobní hygieně nebo poskytnutí podmínek pro osobní hygienu.
Ve středisku poskytujeme podporu a pomoc při úkonech osobní hygieny klientů: činnosti běžné denní hygieny – ranní a večerní hygiena, mytí vlasů, sprchování, koupání, česání, holení, použití WC.
Výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti.
Podporujeme při rozvíjení a uplatňování správných návyků společenského chování. Podporujeme při získávání, porozumění a sdělování všeobecných informací, také formou rozhovoru s pracovníky a formou skupinových rozhovorů zaměřených na různá témata, využitím internetu a sdělovacích prostředků.
Podporujeme při komunikaci s okolím.
Podporujeme v oblasti partnerských vztahů.
Podporujeme při získávání dovedností nezbytných pro samostatný a bezpečný pohyb, orientaci mimo středisko, manipulaci s penězi a nákupy (např. ošacení, potraviny, vstupné, vyřizování osobních záležitostí na poště, úřadech a podobně).
Poskytujeme podporu při plánování vyváženého dne, orientaci v čase.
Podporujeme při rozhodování v běžných záležitostech, uvědomování si, jaká rizika mohou některá rozhodnutí mít, důsledky svého chování.
Podporujeme v aktivizačních činnostech, volnočasových aktivitách, využívání zájmových kurzů.
Podporujeme klienty v péči o své zdraví, zdravém životním stylu, při získávání pracovního uplatnění, pracovních návyků, orientaci na trhu práce.
Zprostředkování kontaktu se společenským prostředím
V rámci kontaktu se společenským prostředím podporujeme, případně poskytujeme doprovod při návštěvách veřejných služeb, kulturních, společenských a sportovních akcí v rámci města i mimo něj (výstavy, kina, divadelní představení, městské knihovny, zúčastňujeme se dnů otevřených dveří).
Podporujeme při vytváření a udržování vztahů s vrstevníky, se sousedy, zajištění neformální podpory v komunitě (sousedská výpomoc).
V rámci střediska rozvíjíme sociální vztahy mezi klienty.
Sociálně terapeutické činnosti
Podporujeme při sociálním začleňování do společnosti, řešení individuální nepříznivé sociální situace prostřednictvím ostatních uvedených činností. Sociální pracovnice a klíčový pracovník v rámci této činnosti vedou zejména rozhovory s klienty (jejich přání, kompetence, schopnosti, dovednosti, společně s klienty hledají cestu co nejmenší míry podpory). Spolupracujeme nejen s uživateli, ale i s opatrovníky a rodinou.
Pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí
Podporujeme při porozumění a řešení situací, které nastaly nebo by mohly nastat, rizika vyplývající ze situací.
Srozumitelně seznamujeme klienty s jejich právy a uplatňováním těchto práv. Sociální pracovnice poskytuje podporu při vyplňování formulářů, úředních tiskopisů, sociálně právní pomoci, pomoci při vyřizování úřední korespondence, sociálního poradenství, a to nejen klientům, ale i jeho opatrovníkovi.
Nabízené fakultativní služby:
Zajištění převozu služebním vozidlem. Fakultativní služba je hrazena dle aktuálního ceníku.
Jednání se zájemcem o sociální službu:
Při jednání se zájemcem o službu se hledá shoda mezi očekáváním, představou a požadavky.
Zájemce ve spolupráci se sociální pracovnicí formulují jeho nepříznivou sociální situaci. Na základě znalosti této situace hledá možnosti, jakým způsobem může pozitivně jeho situaci řešit, s ohledem na začleňování do běžné společnosti.
V případě zájmu o poskytování sociálních služeb se zájemce může obrátit na sociální pracovnici nebo vedoucího střediska. Formulář „Žádost o poskytování sociální služby“ je k dispozici na webových stránkách organizace. Žádosti jsou evidovány ve středisku u sociální pracovnice střediska.
Smlouva o poskytování sociálních služeb:
Smlouva je uzavírána na základě procesu jednání, kde se zjišťuje nepříznivá sociální situace zájemce, pro její řešení je sestaven individuální plán, který stanovuje konkrétní rozsah poskytované služby.
Sociální služby jsou poskytovány na základě uzavřené písemné smlouvy, dle zákona o sociálních službách č. 108/2006 Sb., v platném znění.
Úhrada za poskytovanou službu je sjednána ve smlouvě v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb. v platném znění a vnitřními předpisy poskytovatele.
Klient může smlouvu vypovědět i bez udání důvodu. Poskytovatel pouze v případech, které stanovují smluvní podmínky.
Způsob vyřizování stížností uživatelů:
Klient, opatrovník má právo podat stížnost v písemné nebo ústní podobě, aniž by tím byl jakýmkoliv způsobem ohrožen. Stížnosti jsou evidovány a vyřízeny nejpozději do 30 dnů ode dne podání. Stížnost je možné podat jakémukoliv zaměstnanci organizace.
Další možnosti podání stížností:
ředitelka organizace SANTÉ, Mgr. Stanislava Gorecká, Tajovského 1156/1,
736 01, Havířov – Podlesí, tel.: 596 411 026
zřizovatel organizace SANTÉ, Statutární město Havířov, Odbor sociálních věcí
Svornosti 2, 736 01, Havířov – Město, tel.: 569 803 111
Krajský úřad Moravskoslezského kraje, 28. října 2771/117,
70200 Ostrava 2 - Moravská Ostrava, tel.: 595 622 222
Úřad práce ČR – krajská pobočka v Ostravě, 30. dubna 3130/2c,
70200 Ostrava 2 - Moravská Ostrava, tel: 950 143 511
Veřejný ochránce práv, Kancelář Veřejného ochránce práv, Údolní 39,
602 00, Brno, tel.: 542 542 111
Liga lidských práv, Bratislavská 215/31, 602 00, Brno, tel.: 545 210 446
Český helsinský výbor, Senovážné nám. 24, 116 47, Praha 1, tel.: 220 515 188
Kde nás najdete:
Autor: Sante | Zobrazeno: : 11950x